torsdag 21 juni 2012

Svar på en kommentar

Anonym skrev:
Hur håller du dig borta från fet mat och sötsaker? Speciellt choklad! Det är min svaghet :(

Svar: Jag brukade inte heller kunna göra det. Min stora svaghet är chips, det kan jag med lätthet äta varje dag, och jag saknar det! Men när man räknar kalorier blev det lättare tycker jag, för jag VILL inte behöva skriva in "En chipspåse - 1100 kalorier" för jag VET att jag kommer må skit efteråt när jag ser det.
Men, vid kaloriräkning är det ju lite okej att äta vad man vill. Om jag vill äta chips så kan jag göra det, men då får jag verkligen hålla nere kalorierna resten av dagen, och kanske ta ett till träningspass. Jag tror inte på förbud, utan man får prioritera helt enkelt.

Jag är sjukt taggad just nu, och det hjälper mig hålla
mig ifrån sötsaker! Jag hoppas att det håller i sig!

3 kommentarer:

elin sa...

you go girl! för varje gång jag går in här blir jag bara mer och mer peppad, tack!

Anonym sa...

hur mycke kalorier äter du per dag? Lycka till!! :)
H/Linda

Rebecca sa...

Ett tips är att ha mörk choklad (70% som är helt ok) hemma och ta en eller två bitar när man blir sugen på något. Den chokladen är mer mättande än tex mjölkchoklad och man äter inte lika mycket av den mörka. Det funkar för mig i alla fall =)