onsdag 20 juni 2012

Gårdagens intag i detalj!

En läsare ville veta vad jag äter en hel dag. Sagt och gjort, er önskan är min lag ;) Här kommer gårdagens intag och kaloriinnehåll!

Frukost:
2 skior Falu Rågrut (80 kcal)
Bregott (älskar Bregott!) (82 kcal)
2 skivor kokt påläggsskinka (22 kcal)
1 msk linfrön (44 kcal)
2 koppar kaffe med mjölk (54 kcal)

Summa Frukost: 282 kcal

Lunch:
100 gram gravad lax (210 kcal)
0,25 st gurka (11 kcal)
5 cocktailtomater (34 kcal)
1 dl lätt cremê fraîche Franska Örter (160 kcal)
1 kopp kaffe med mjölk (27 kcal)

Summa Lunch: 442 kcal

Mellanmål:
1 äpple (72 kcal)
1 clementin (40 kcal)
½ bar Special K (42 kcal)

Summa Mellanmål: 154

Middag:
Lite mindre än ½ grillad kyckling: (390 kcal)

Summa Middag: 390 kcal
Älskar att grisa i mig grillad kyckling med händerna :P

Summa kaloriintag från mat: 1268 kcal
Träning: Ridning 40 min: - 290 kcal

Summa kalorier tisdag: 977 (underskott på 249)

2 kommentarer:

Cathrine sa...

Jag hade min PT med mig på träningen, därför va jag så slut :p. Ett tips till ditt morgonkaffe: pudra lite kanel över kaffepulvret i kaffebryggaren. Kanelen sätter fart på förbränningen (ha jag läst nånstans) men framförallt är de suuuuupergott, speciellt om man dricker kaffe med mjölk! Kram

TIME TO GET SKINNY sa...

Kul att se hur du äter under en dag! :D Maten är nog min svagaste sida, där måste jag shapa up! :) Roligt att du rider också, det gör jag med. Underbara hästar<3 KRAM!