måndag 18 juni 2012

Dagens träning

Förra sommaren gick min bil sönder, och enda sättet för mig att ta mig till jobbet (13 km enkel resa) utan bil var att ta cykeln. Under 2 månaders tid cyklade jag till och från jobbet varje dag, vilket såklart resulterade i mycket bättre hälsa. Dock syntes det ju inte på vikten, eftersom jag åt skitmat varje dag...
Nu har jag en hel bil igen, men cykla kan man ju göra ändå! Jag är extremt morgontrött och snoozar gärna lite för mycket, så för att garantera att jag skulle komma upp i tid stämde jag träff med en kollega att vi skulle göra sällskap. Ett bra knep för att verkligen komma ut och röra på sig! Skaffa en träningskompis så MÅSTE du pallra dig dit. Annars går det ju ut över honom/henne!

Det var skitjobbigt, och lite drygt att behöva duscha på jobbet, men väl värt det! 323 kalorier enligt Runkeeper, och lika många lär det bli på vägen hem :)


Älska Runkeeper ♥

8 kommentarer:

Anonym sa...

VA?? 12 km på den tiden och på den hastigheten?! Sprang eller cyklade du?! Helt galet

Tjockisen sa...

Cyklade :) Herregud, skulle jag springa 13 km skulle jag behöva ett dygn tror jag :P Eller jag skulle nog svimma innan jag ens nådde målet...

Anonym sa...

Sorry :) såg nu cykeln på bilden! Haha

Anonym sa...

Haha det skulle vara sjukt!!

Cornelia sa...

Hej! Hittade nyss din blogg (om jag har förstått det rätt har du inte bloggat länge?)

Du är riktigt duktig! Tänk på att vardagsmotion (ex cykel till jobbet;)) är den bästa träningen!

Fortsätt såhär så kommer du nådigt mål! Ska bli roligt att följa din resa :)

Lycka till!!

Inspire me, darlin sa...

Sv: Åh tack! Jag blir så himla glad!! Och alltså, av alla gå ner i viktbloggar känner jag ändå att din är bäst, jag har iaf aldrig blivit så inspirerad av någon annan ^^ Kan ju vara alla bra inspirationsbilder du lägger upp, och kanske för att vi är typ samma ålder, samma längd och kropp, och då blir jag lite extra taggad ^^

Jessica- Skåning i Australien med hjärtat i Tyskland sa...

Inspirerande stuff du håller på med måste jag säga! Jag är också på bantarresa, men den är ganska osynlig i bloggen. I vilket fall, din är nu bokmärke så att jag inte tappar bort dig. Kämpa på! Och ha en fin dag! :)

Tjockisen sa...

Cornelia: tack för din kommentar :) Ja, jag har precis börjat, andra veckan bara! Har aldrig varit så peppad som nu, så jag hoppas att det håller i sig! Är glad att du vill följa mig, det hjälper mig ännu mer :)
Stor kram!