torsdag 14 juni 2012

Dagens mat

Testade en ny frukost i morse som jag aldrig ätit förut. Har lite svårt för frukost, men för att magen ska få en jämn "ström" av mat så måste jag äta frukost... Innan åt jag gärna Risifrutti eller Yoggi Müsli Tops, men de har onödigt många kalorier och mättar bara någon timme.

I morse blev det en skiva Falu Rågrut (40 kcal)
utan smör men med en sked keso och en halv avokado.
Summa 184 kcal.

Hade tänkt äta den andra halvan avokado också, men jag ska antagligen dricka vin ikväll på en AW så jag måste hålla nere kalorierna under dagen. Tillsammans med en stor kopp kaffe och massor av vatten höll jag mig mätt till ca 09:30 (3,5 timmar) och det räcker bra. Jag har tidig lunch på jobbet, (10:30) så det funkar. När jag inte behöver hålla igen lika mycket kan jag kanske äta två skivor bröd.

Till lunch blev det samma som igår (lax med crême fraîche, gurka och tomat) och till middag innan AW tänkte jag ta en liknande smörgås som i morse. I kväll kommer det bli 2-3 glas vitt vin med jobbet. Vitt är det kalorisnålaste alternativet om du ska dricka alkohol, men inte gillar starksprit.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså jag är rätt smal och jag äter typ minst ett ägg, två mackor av hembakat bröd där jag inte snålar med smör alls (älskar smör)och en frukt. Det ser jag som en liten frukost. Förstår inte hur man kan överleva på en knäckemacka!? Alla är väl olika antar jag, men rekomenderar att äta en STOR frukost, då blir man inte så sugen på att småäta under dagen och kan träna också.

Gillar din blogg i alla fall:)

Tjockisen sa...

Anonym: Tack för din kommentar! Jag har väldigt svårt för frukost, jag är aldrig hungrig på morgonen. Men jag håller med dig, det är MYCKET bättre att få i sig rejält med frukost! Jag hoppas att jag vänjer mig och kan öka på frukosten så småningom :)