tisdag 26 juni 2012

Lågkalori Wok!

Igår köpte jag äntligen en hushållsvåg så jag kan väga min mat mer exakt! Inget mer höftande eller räknande! För att fira bestämde jag mig för att laga storkok och göra matlådor.
Wok är så himla bra, massor med grönsaker, mycket smak och du behöver egentligen inte ha något tillbehör som ris eller nudlar till, det är lika gott ändå! Jag har dessutom fått tag i världens bästa woksås från USA som är supergod :)

Jag köpte en jäkla massa grönsaker (struntade i kött,) vägde allt för sig och vevade ihop värsta festmåltiden. Sen la jag in allt gram för gram i ShapeUp och sparade det som ett eget recept. Efteråt vägde jag varje portion för sig och vips hade jag exakt kaloriinnehåll i varje portion! Superenkelt!

Det blev 4 portioner, ca 450 gr per portion och ungefär 300 kcal/port! Hur bra?!


Gott va?

Förutom det som syns här hade jag även i babyspenat,
purjolök och soya :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Frågan är väl bara hur mätt du kommer hålla dig på det där... skulle lägga till lite protein om jag var du. Typ kyckling... eller en klick keso...