måndag 25 juni 2012

Midsommarhelgen

Hej på er!

Jag vill be om ursäkt för den usla uppdateringen under midsommarhelgen, men som ni säkert förstått har jag varit lite upptagen :P

Midsommarhelgen gick... åt helvete. Den började bra, i fredags cyklade jag 2 mil på morgonen och brände bort 510 kcal innan kl 09:00! Det kändes väldigt bra och gjorde mig taggad inför firandet på kvällen. Jag hade förberett mat som inte innehöll alltför mycket kalorier, och hade med mig vin som jag planerade att dricka.
Ätandet gick bra. Men inte drickandet. Jag drack BARA öl. Jag tror att det blev 10 st 33cl = 1638 kcal. Så redan där var det kört. När jag lagt in maten jag åt var jag uppe på 3053, på EN dag, minus träningen blir det 2543 kcal. Men det var ändå midsommar, och det var värt det. Jag hade såååå roligt med mina vänner, och är glad att jag inte höll igen! Och vad är en midsommar utan öl? ;)

Lördagen gick inte heller jättebra. Ingen träning, och mamma bjöd på middag och snacks. Summa: 1947 kcal. Åt helvete.

Söndagen var bättre. Skippade lunchen eftersom jag åt så sen frukost och var ute och sprang på kvällen. Det slutade på 1278 kcal. Helt okej. Men nu är det skärpning som gäller! För att få ner mitt genomsnitt måste jag ligga lågt hela veckan nu. Gärna runt 1000kcal/dag! Hänger ni på? :)

Intaget på midsommar. Usch, usch,USCH!!

Men det här va duktigt va?

1 kommentar:

Cathrine sa...

Hejaheja! Jag ha nog hållet koll på dig under helgen! :) kram