fredag 22 juni 2012

Sötsug på kvällarna

Är ni som jag, och känner sötsuget kommer krypande på kvällarna? Ni vet, efter middagen, när alla sysslor är klara och man bara slappar i tv-soffan. Då kan jag bara tänka på chips, ostbågar och godis. De senaste dagarna har varit rätt jobbiga just därför! VARJE kväll kommer tankarna på hur gott det skulle vara med en chipspåse smygande!

Min lösning har varit enkel ändå. Jag dricker ett stort glas vatten, borstar tänder och går och lägger mig. Spelar ingen roll vad klockan är. I onsdags låg jag i sängen redan kl åtta! Då är man riktigt fräsch på morgonen när man vaknar :) Sömn är dessutom väldigt viktigt för att kroppen ska fungera ordentligt.

1 kommentar:

TIME TO GET SKINNY sa...

Håller med! Sötsug är värst på kvällarna, men du har en riktigt bra lösning :) Jag tycker att ett stort glas vatten och tandborstning fungerar riktigt bra. Samt att försöka sluta handla hem kvällssug-produkter. Finns det ingenting att äta hemma så stoppar man inte i sig något dumt. KRAM! TIME TO GET SKINNY