tisdag 19 juni 2012

Dagens träning + varning!

Tisdag = stalldag så dagens träning blev ridning! 40 minuter aktiv ridning (ingen slöprommis alltså) brände 290 kalorier enligt ShapeUp. Det stämmer nog bra, tror jag kommer ha träningsvärk i ljumskarna efter den här flängturen :P




På affären efteråt blev jag sjukt hungrig och köpte en typ av godisbar från Special K som bara skulle innehålla 84 kalorier. Perfekt för att stilla hungern. Bara nötter och bär skulle det va. Men alltså... FYY FAAAN va äcklig!!! Så söt att den måste va dränkt i socker! Så varning för den, INTE värd pengarna! Jag fick bara i mig halva.


4 kommentarer:

MADDISENJ sa...

Just nu kan du vinna en plattång till ett värde av 520:- i min blogg. In och tävla vettja så kanske just du blir den lyckliga vinnaren :)

Om du inte gillar sånna här kommentarer ber jag om ursäkt!

Anonym sa...

Hur håller du dig borta från fet mat och sötsaker? Speciellt choklad! Det är min svaghet :(

elin sa...

härligt att vara i stallet, saknar den tiden (slutade rida när jag tog studenten för 5 år sedan)..! och duktigt cyklat igår, you go girl! glöm bara inte att ta vilodag minst en gång i veckan för att få ut maximalt av dina ansträngningar:)

ja, såna där "nyttiga" godsaker ska man hålla sig undan från, antingen är de inte goda, eller så består de bara av värdelösa ersättningar så det ändå hade varit "nyttigare" att ta vanligt godis. Mitt tips när sockersuget sätter in: en piggelin (ca 70 kcal) eller ännu bättre: ett glas saft som är sötat med stevia (inga kalorier och påverkar inte blodsockret).

samira sa...

hej!!
allt bra?
hur kan du låta bli sötsaker?
kram