tisdag 12 juni 2012

Nu kör jag.

Såg bilder på mig själv från i helgen. Jag är FET. På riktigt. Det har jag nog vetat länge, men förnekelse är min bästa vän. Så nu kör jag på riktigt. Bloggen blir ett hjälpmedel och en samlingsplats för bilder och fakta.

Det här är jag. Kolla magen. Kolla benen.
Kolla armarna. Det är ÄCKLIGT.

Men nu är jag taggad, på riktigt. Jag kör med Shape Up-appen där jag räknar kalorier. Max 1245 kalorier per dag, gärna mindre. Hittills idag har jag ätit 798, så det blir inga problem med att hålla mig under målet idag. Ska till stallet ikväll så jag hinner inte träna, men håller jag mig under 1200 är det okej ändå. 

2 kommentarer:

Sofie sa...

Hej,

Jag har, precis som du, kommit till insikt med att jag skulle må så mycket bättre av att bli av med mina "överflödiga kilon" och har letat ihjäl mig efter en bra inspirationsblogg (för nu är det dags att göra något åt saken!). Du och jag har precis likadan kroppsform, vi är lika långa, lika gamla och väger lika mycket. Jag ser fram emot att följa din blogg och hoppas att vi båda når de mål vi satt upp.

Nu ska jag iväg och träna innan jobbet ;)

Lycka till!

Tjockisen sa...

Sofie: Tack för din kommentar! Är så glad att du känner dig inspirerad, det är precis det den här bloggen är till för :)

Lycka till med din viktresa, jag hoppas vi hörs vidare i kommentarsfältet :)
Stor kram!