lördag 16 juni 2012

Lördag

God morgon!

Det blev en litet överskott av kalorier igår, 84 för att vara exakt. Jag gillar inte när linjen på ShapeUp-appen blir röd, men 84 kalorier är ändå inte så mycket. Det tränar jag bort idag :) Jag höll igen duktigt igår, drack bara ett glas vin och lät bli Brie de Meaux-osten som låg i kylskåpet. Känns bra! Lite lyx på kvällen blev det dock med jordgubbar och sprutgrädde. Sprutgrädde är ju inte lika naturligt som vanlig grädde, men det innehåller färre kalorier i alla fall.


Jättemumsigt :) Jordgubbar är dessutom
kalorifattigt och nyttigt.

Gårdagens intag. Det känns bra att jag oftast
lyckas hålla nere kolhydraterna! Känner mig lite
LCHF-inspirerad, men att utesluta kolisarna helt funkar
inte för mig, det har jag testat förut. Då går min mage i strejk
och det kan dröja 4-5 dagar innan jag kan göra nr 2 :/

4 kommentarer:

Annika sa...

Hej! Tack för din kommentar angående mitt lchf inlägg. Det du skriver om magen som krånglar med lchf hade jag också. Man måste låta det gå två veckor. Det är inga roliga två veckor med sockerabstinens, ont i magen, trötthet osv. Kroppen måste kunna ställa om sig. Det är värt det!!
Ett tips är att dricka ett glas vatten med en matsked linfrön i varje morgon och kväll. Det sätter fart på magen kan jag lova dig haha! Tror till och med att det räcker med en tsk!

elin sa...

Hej! Du och jag har nästan exakt samma kroppsbyggnad, så det är väldigt inspirerande att läsa din blogg. Jag har sedan några månader tillbaka gått ner 12 kg (från 92 ner till 76, men sen upp lite igen..:/). Mitt första mål är 72 kg, slutmålet är 65 kg.

Ett tips till jordgubbarna: but ut grädden mot kvarg eller kesella vanilj!

cathrine sa...

Hej! Tycker inte heller det är någon bra idé att helt lämna kolhydraterna, speciellt om man tränar! Jag känner mig helt utmattad och orkeslös utan kolhydrater. Däremot kan man ju välja "bättre" kolhydrater! Hejja dig! Kram www.catba.blogg.se

jessica sa...

ååh gott med jordgubbar :D