onsdag 20 juni 2012

Linfrön och valkar

Hur gick det med linfrönen då? Jo det ska jag säga er! Efter att jag druckit en matsked linfrön igår morse har jag varit på toa och gjort nr 2 TVÅ gånger! Jag kommer inte ihåg när jag gjorde det två gånger samma dag senast! Success med andra ord :) Ska fortsätta med linfrön varje morgon och se hur det känns.


Bild på mina valkar på magen. Jag trivs verkligen inte
med det, tycker det ser äckligt ut på mig!!
Måtte min motivation hålla i sig, i såfall är de borta snart!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Det är första gången som jag är inne på din blogg och först vill jag gratulera dig för att du är så duktig och har tagit tag i träning osv. Men jag vill också varna dig, när man har börjat räkna kalorier (och så noga och exakt som du gör) är det väldigt lätt att man inte kan sluta och det blir som en störning. Det vet jag av egen erfarenhet. Förra sommaren kom jag på att börja räkna kalorier, fastän jag inte var överviktig, men jag ville väl ha en plattare mage och slankare kropp antar jag. Så jag började räkna, kolla va allting innehöll och i början blev jag riktigt glad då jag såg att det gav resultat och jag hade kontroll över hur mycket jag skulle äta. Men i takt med att jag gick ner i vikt så blev jag mer och mer olycklig som ledde till en mild depression. Jag hade näringsbrist vilket gjorde att jag var trött, tappade hår och var allmänt nere, även fast jag hade min "drömkropp" så kunde jag inte känna någon lycka längre. För det enda jag kunde tänka på var kalorier, mat och planera mina måltider och när det blev en förändring i schemat (tex mamma bestämde i sista stund att det blir pizza till middag) blev jag upprörd och hade ångest för det var inte det jag hade planerat.
Oj vad långt det blev, men jag ville bara säga att du måste vara medveten om detta så inte samma
Sak händer dig, för det är rent sagt förjävligt. Själv tycker jag att pt Fia (blogg.veckorevyn.se/ptfia) har en väldigt bra syn på hälsa och hur man ska äta för att gå ner i vikt eller bara leva sunt. Kolla in hennes blogg, den har verkligen hjälpt mig om vad som egentligen är nyttigt.
Lycka till med din viktnedgång och ta hand om dig!

Little Mama sa...

Jisses, vilken trevlig blogg :)
Kram

Tjockisen sa...

Anonym: Tack för din kommentar :) Jag är verkligen glad att du delar med dig av dina erfarenheter, jag suger åt mig att info jag kan få! Jag ska absolut ha dina meningar i åtanke, det låter inte roligt att liksom bli lite besatt av kaloriräknandet... Jag måste vara noga med att trappa ner allteftersom jag närmar mig min målvikt. Men jag behöver också vara lite "extrem" för att det ska hända något.
Tack igen!