onsdag 11 juli 2012

Vardagstips!

Tänkte samla några av mina bästa vardagstips för att stå emot sötsug, hålla sig aktiverad och inte tröttna. Ingen av dem är någon vidare raketforskning, men kanske kan uppskattas av någon. Om ni har fler tips så vet ni vad i ska göra... Kommentera! ;)
  • Inga förbud! Du kan äta allt, men såklart med måtta och kontroll. Inga fler 200 grams chokladkakor, men ett par bitar Aladdin-choklad är okej (men inte varje dag.)
  • Drick mycket vatten. Det kan inte sägas nog. Jag säger det igen. Drick mycket vatten! 
  • Sysselsätt dig! Sötsuget kommer alltid när man är rastlös. Börja sticka, lös korsord, städa, vad som helst! Jag har börjat pyssla med mina naglar för att sysselsätta mig och har alltid nytt nagellack nu för tiden :P
  • Använda bra hjälpmedel! Löpning blir roligare med musik, promenader blir roligare med sällskap, cykling blir roligare med en bra cykel osv. Rätt grejer gör allt lättare och mycket roligare!
  • Berätta för folk att du försöker gå ner i vikt. Jag gjorde aldrig det förut för jag visste liksom undermedvetet att jag skulle misslyckas och ville inte bli hånad. Men att berätta för andra peppar dig ännu mer, och kanske du till och med hittar någon att sällskapa med?!
  • Stirra dig inte blind på vågen, utan undersök dina framsteg på andra sätt också. Sitter kläderna lösare kanske?
  • Ha dagar där du skiter i allt. Skit i kalorier, dieter eller träning. MEN, för mig fungerar inte en dag i veckan, för då blir det gärna en hel helg. En gång i månaden funkar perfekt för mig, och det kommer jag hålla mig till så länge jag kan.
Kom med fler tips vettja!

Min nya hobby ♥

3 kommentarer:

Cathrine sa...

Kom på att ja glömt svara på några fågelrik du lämnat! Jag bor inte i Sverige utan i Finland. Tänker dock flytta till Gbg i höst om jag får jobb. Jag har ingen semester på hela sommaren eftersom jag blev färdig i skolan i maj :(

Mitt bästa tips mot sötsur på kvällarna (de va värst för mig) var att borsta tänderna. De sitter inprentat i ryggraden sen barndomen att man inte äter mera efter man ha borstat tänderna. Så kunde borsta dem typ vid kl 19 redan o sen gå o lägg mig kl 23 :) nu har jag inget sötsur på kvällarna längre!

Cathrine sa...

Frågor* och sötsug* jäkla iPad som ändrar...

Anonym sa...

Ta ett tuggummi så fort du blir sugen på nå smått att äta. Funkar kanon!