tisdag 10 juli 2012

Tips om mellanmål?

Det svåraste med att äta lågkaloridiet är mellanmålen. Jag har väldigt tidig lunch när jag jobbar, redan 10:30 måste jag äta (kan inte välja tid själv heller tyvärr). De dagar jag slutar 15:00 gör det ingenting för då äter jag middag direkt när jag kommer hem, men två dagar i veckan slutar jag 17:00 och då är jag typ halvdöd av hunger. Dessutom är mina stalldagar samma dagar som när jag slutar 17:00 så middagen blir inte förrän ca NIO på kvällen... Det går bara inte.

Mitt problem är vad jag kan äta till mellanmål som inte behöver förberedas dagen innan? Är frukt okej? Mackor? Korv med bröd? Vad mättar mest och vad är snålast på kalorier? Idag har jag ätit två äpplen för att orka med resten av dagen och kommer säkert behöva äta något mer i stallet. Har ni några tips?

10 kommentarer:

Lina sa...

Jag äter Felix Broccolisoppa som man köper i en plastskål! ASGOD! Och riktigt bra!

Emelie sa...

Hej! Tusan vilken inspiration du är, tycker mycket om din blogg. Mitt tips på mellanmål är naturell keso med rivet äpple i, eller bär eller vad man nu råkar ha tillgängligt. Även kesella med bär är toppen och inte mycket kalorier! Kram

Anonym sa...

Cashewnötter! :)

Cornelia sa...

Nötter är bra och mättande men energirikt! 1/2 dl cashewnötter är 170 kcal. Äggmacka är alltid bra. Turkisk yoghurt med bär. Mellanmålcookie (googla om du vill. Finns många goda!!). Googla på mellanmål också! Finns massa :)

Kram!!

myaraq sa...

KVARG!

0.02 procent fett eller 0.01. Ät med en frukt så har du ett klockrent mellanmål.

Mycket protein.

Marie sa...

Jag skulle satsa på att äta mycket protein till mellanmål ist för kolhydrater. Protein står man sig iallmänhet längre på. Förslagsvis keso med nötter eller 1 ägg.

Marie sa...

sen vill jag tipsa om en blogg: http://blogg.veckorevyn.com/ptfia/ superbra verkligen! kämpa på. Kram

cathrine sa...

ÄGG! De är mitt favoritmellanmål. Kokar två ägg kvällen före (okej, de kanske är förbereda men de är inte svårt att koka ägg...) Sen en näve blandade nötter. Perfekt!

Anonym sa...

Fruktsallad med keso!!

Tjockisen sa...

Tack för era tips! Idag ska jag inhandla kvarg, keso och lite olika bär så testar jag i morgon!