lördag 7 juli 2012

Njutningen igår

Fredagen var kanon på alla sätt! Efter min galna cykeltur genom nästan hela Stockholm kunde jag verkligen slappna av. Jag unnade mig två glas vin, goda ostar, salami och lite jordgubbar med grädde på kvällen! Och såklart, kräftor till middag :) Men kräftor är bara bra att äta, det innehåller varken mycket kalorier eller kolhydrater, men massor av protein så det är bara att svulla på! Av 1 kg kräftor är ungefär 150 gram ätbart, så det är svårt att "föräta sig" på det.

Intaget slutade på 1034 kcal, men njutningen var desto högre :)




Idag planerar jag på att ta en springtur. De senaste dagarna har jag börjat fundera på om jag borde styrketräna mer, men jag känner liksom inte för det. För att jag ska behålla min motivation måste jag ha lite kul också, och nu är jag inne i en löpar-period för det är roligt. Så jag håller mig nog till det tills jag tröttnar.
Jag inbillar mig att det kommer bli roligare med styrketräning när jag gått ner lite, kan ha snygga gymkläder och köpa gymkort. Då jävlar ska jag pumpa järn :P 

3 kommentarer:

elin sa...

du, helt ärligt är nog snygga gymkläder typ enda anledningen (eller ja, hjälper mig över sista tröskeln iaf) till att jag faktiskt kommer iväg och tränar. i princip alla mina träningskläder är i glada färger och jag köper aldrig något som får mig att se tjockare ut än jag är, då vill jag ju inte använda det!

passa på att pipa in på alla sommaröppna outlets och sport-reor och fynda lite snygga träningskläder så går motivationen i topp!:) (inte för att du inte har motivation..;P men ändå!) krams

missay sa...

Katter är allt bra mysiga! :D

Vad händer idag ananrs? Några planer för helgen förutom träningen :) ?

Alice sa...

Hej! Tycker du ska börja styrketräna lite i alla fall! Mer muskler = högre förbränning under vilo dagar! Men det visste du nog redan! :) Ett litet tips bara!