torsdag 5 juli 2012

Tjockisens tonfiskröra!

Jag är verkligen ingen stjärna i köket, men igår fick jag för mig att testa att göra en tonfiskröra med broccoli. Jag jobbade på ett café för länge sedan där vi gjorde världens godaste tonfiskröra, men jag var inte säker på om jag kom ihåg... Men det blev jättegott!

Jag använde:

2 dl lätt creme fraiche
1 dl majonäs
100 gr kokt broccoli
1 burk tonfisk
100 gr hackad gul lök
Lite sambal oelek
Aromat
Salt
Svartpeppar

Koka broccolin och skölj den i kallt vatten samt "krama" ur vattnet ur dem så de inte är så rinniga. Blanda lök, broccoli, creme fraichen och majonäsen i en bunke och vänd sedan ner tonfisken. Krydda och smaka av!

Hela satsen röra blev 946 noggrant uträknade kalorier, men räcker till minst 3 portioner. Jag åt den tillsammans med en grillad kycklingklubba och blev riktigt mätt! Kolhydratsfattigt, kalorisnålt och supergott :)

Bara lök och broccoli ser asgott ut :P

Färdiga resultatet! Mumsigt va?

Inga kommentarer: