tisdag 3 juli 2012

Summan av igår

All cred till er för att gårdagen tillslut gick bra! Kaloriintaget slutade på 833 vilket känns kanon :) Dessutom, efter att ha haft en riktig skitdag drog jag på mig springskorna och stack ut på en runda och det resulterade i att jag slog mitt rekord på 5 km! Tack vare er ♥ För ungefär ett år sedan sprang jag samma runda på 42 minuter (ganska halvhjärtat visserligen...) och igår sprang jag utav helvete och fick en tid på 34 min! Tilläggas bör att jag sprang nästan hela rundan, jag gick bara en liten bit efter 3km. Det är enorma framsteg för mig!

Idag är mina ben så där härligt trötta och jag har träningsvärk i vader och lår. Man kan säga att motivationen kom tillbaka ganska rejält efter dippen ;)


5 kommentarer:

Anonym sa...

Hur orkar du JOGGA så långt utan och dö av trötthet??? Jag försöker men blir helt utmattad efter cirka 100 meter.

elin sa...

underbart att höra/läsa!! det är det bästa med löpning, man ser resultat så himla fort och tydligt!:D keep it up! krams

Tjockisen sa...

Anonym: Mycket vilja kan jag säga... ;) Samt bra musik och Runkeeper! Brukar tävla mot mig själv, att jag ska jogga längre än förra gången, slå mina egna rekord och så vidare.

missay sa...

jag har dom båda apparna med! Sjukt bra är dom :)
Härligt kämpat av dig! :D

Ellen :) sa...

Du behöver säker inte dom där apparna. Ursäkta att jag kmr här och håller på, du är skitstark som tränar och håller igång, men kom ihåg:

Size doesn't define your beauty.

Kram :)