tisdag 3 juli 2012

Linfrön!

Nu blir det lite bajssnack här :P Men sedan jag fick tipset att dricka ett glas vatten med hela linfrön varje morgon har jag verkligen fått igång min annars väldigt tröga mage! Nu gör jag nr 2 på toaletten minst en gång om dagen! Förut kunde det gå 3-4 dagar mellan gångerna, vilket gjorde att man kände sig allmänt ofräsch och uppblåst. Efter en matsked linfrön kan man nästan känna hur magen börjar jobba!

Bra tips om det är fler där ute som är lika trögmagade som jag var :) Tänk bara på att det inte är bra att äta mer än 2 matskedar hela linfrön om dagen, men jag tar bara 1 och det fungerar finfint. Dessutom måste man tänka på att dricka mera vatten när man ökar fiberintaget, men det borde ju knappast vara en nyhet för oss som behöver gå ner i vikt.

Inga kommentarer: